Pyszna zupa cebulowa z czosnkowymi grzankami :)

Zawsze zastanawiałam się jak smakuje zupa cebulowa ale nigdy nie miałam okazji jej spróbować, do dzisiaj :) Jestem bardzo zaskoczona jak smaczna jest ta zupka, podana z grzankami czosnkowymi zapiekanymi z serem to mistrzostwo świata, polecam :)

Składniki zupy:

- 5 dużych cebul
- 2 litry bulionu (ja użyłam warzywnego ale może być też mięsny)
- włoszczyzna (marchew, por, seler, pietruszka zielona i korzeń)
- 2 ząbki czosnku
- sól
- pieprz
- łyżka śmietany
- łyżka mąki
- oliwa

Włoszczyznę myjemy, obieramy i kroimy na kawałki a następnie gotujemy z dodatkiem 2 ząbków czosnku i soli (ja wykorzystałam do zupy powstały w ten sposób bulion z gotowanych warzyw). Cebulę obierami i kroimy w dość grube krążki lub półksiężyce, wrzucamy na rozgrzaną patelnię z dodatkiem oliwy i podsmażamy na złoty kolor. Cebulkę często mieszamy aby się równomiernie podsmażyła, uważamy aby jej nie przypalić bo zupa będzie gorzka. Kiedy cebula jest już gotowa wrzucamy ją do gotującego się wywaru z warzyw i gotujemy około 20 minut doprawiając do smaku solą i pieprzem. Przygotowaną zupę lekko studzimi, wlewamy wszystko do blendera i miksujemy. Aby zagęścić zupę dodajemy trochę śmietany, mąki i miksujemy ponownie na gładką masę. Tak przygotowaną zupę nalewamy do miseczek, dodajemy łyżeczkę śmietany (możemy również posypać startym serem) i podajemy z grzankami czosnkowymi, mniammm :)

Grzanki czosnkowe:

- kilka kromek chleba
- 2 łyżki masła
- posiekany czosnek
- starty ser
- sól
- pieprz
- bazylia

Masełko mieszamy z posiekanym czosnkiem, dodajemy sól, pieprz, bazylię i mieszamy. Kromki chleba smarujemy przygotowanym masłem, posypujemy startym serem, wkładamy do rozgrzanego piekarnika do 200 stopni i zapiekamy do momentu aż ser się rozpuści. Gorące grzanki podajemy z przygotowaną wcześniej zupą cebulową.



















Smacznego :)

Komentarze