Zupa - krem z kalafiora :)

Ostatnio mam przyjemność gotować dla Mamy, której ulubionym daniem okazały się być zupy - kremy mojego wykonania. Na specjalne życzenie przygotowałam dzisiaj zupę - krem z kalafiora. Brokuły i fasolka już była, pomidory z chilli też, więc tym razem kalafior a kolejne zupy zrobię z groszku, ze szparagów i ze szpinaku. 

Składniki:

- główka kalafiora lub kalafior mrożony
- ziemniaki
- cebula
- czosnek
- seler
- marchewka
- pietruszka (korzeń i zielona)
- starty ser
- bulion
- śmietana
- szczypiorek lub koperek
- sól
- pieprz

Przygotowanie:

Kalafior gotujemy do miękkości, włoszczyznę (cebula, pietruszki, seler, czosnek, marchew) i ziemniaki również gotujemy. Ugotowane składniki wrzucamy do blendera, zalewamy gorącym bulionem, doprawiamy solą i pieprzem i miksujemy na gładką masę. Dodajemy łyżkę lub dwie śmietany i ponownie miksujemy (ja dodałam też trochę startego sera ;). Przygotowany krem nakładamy do mieseczek, posypujemy niewielką ilością startego sera i szczypiorkem lub koperkiem. Podajemy z chrupiącymi grzankami lub groszkiem ptysiowym. Pychotka :)




















Smacznego !!!

Komentarze